Categoriearchief: Voor je werk

Op deze pagina’s vind je een overzicht van alle workshops in de categorie ‘Voor je Werk’ op het Lentefestival. Klik onderaan op ‘Meer workshops’ om alle workshops te bekijken.

Doen waarvoor je bedoeld bent

Manon van Noort, Manon van Noort Management, Advies & Coaching

Het is onze universele missie om er achter te komen “wie wij in essentie zijn” om vervolgens te kunnen gaan “doen waarvoor we bedoeld zijn”. In deze interactieve workshop ga je begrijpen wat het belang is van jouw aangeboren, onveranderbare kern. Je leert jouw belangrijkste talenten benoemen, je gaat ervaren wat jouw roeping kan zijn en je passie wordt duidelijker. Dit alles als voorwaarde om te komen tot jouw hoogste en beste bijdrage in werk.

Of je nou werk zoekt, in loondienst bent, of als zelfstandig ondernemer werkt. Je bent het waard om het beste voor jezelf eruit te halen. Daar draag ik graag aan bij.

Jezelf profileren, Het merk ik

Judith Geurkink en Esther Buitenhuis, 2Work

Het merk ik gaat over jezelf profileren. Dit kan bijvoorbeeld zijn voor werkzoekenden, maar ook zzp ers die zichzelf sterker in de markt willen positioneren.

In de huidige markt is het belangrijk jezelf te onderscheiden van anderen. Hoe wil je overkomen op anderen en wat denken zij als je ze voor het eerst ontmoeten.

Is dit ook zoals je gezien wilt worden? Het merk ik helpt je om steviger in je schoenen te staan op de arbeidsmarkt. Een interactieve workshop waarmee je aan de slag gaat met personal branding.

Ontdek de ondernemer in jezelf!

Anja Kruska en Gesuino Poddighe, Professional Power

In deze actieve workshop laten wij de deelnemers aan de hand van een drietal (of meer) actieve oefeningen de belangrijke aspecten van een eigen bedrijf/ondernemerschap ontdekken en beleven. Ze zijn afgestemd op deelnemers met of zonder bedrijf. Het gaat om de ervaring: ‘hoeveel ondernemer ben jij?’.

Aan het eind geven wij nog een klein inspiratie pakket mee.

Met Drive van Droom naar Doel

Joyce Holthausen, Mensvaardig

Met Drive van Droom naar Doel. Energiek aan de slag met jouw inspirerende doelen!

Haal jij je doelen? Inspireren jouw eigen doelen je voldoende? Met de YEPP methodiek wel. Met praktische handvatten en humor helpt Joyce van Mensvaardig je op weg naar jouw succes!

Tijdens deze workshop gaan we aan de slag met het stellen van inspirerende doelen en krijg je handvatten om jouw eigen doelen ook écht te realiseren. Van SMART naar YEPP!

De hond als co-trainer bij sociale vaardigheden voor jongeren-kinderen-volwassenen

Yolande Oosterman, Balans

Deze sociale vaardigheidstraining is er op gericht om je een hondenfluisteraar te maken. En om die ervaringen ook te kunnen gebruiken in je sociale/school en werkzame leven.

De vraag die er is, voor zowel kinderen, jongeren als volwassenen, kan heel divers zijn. Van verlegenheid tot over assertief, adhd, autisme, gespannen gevoel, burn-out, van alles.

Visuele identiteit

Heidi Otten, All Ott’s

Hoe creëer je met visuele identiteit attentiewaarde die past bij de missie en doelstellingen van de onderneming? Hoe maak je klinkende kernwaarden als innovatief en succesvol zichtbaar? Waarom is het belangrijk dat de visuele identiteit in alle communicatie-uitingen doorgevoerd is?

Of het nu gaat om grafische vormgeving, digitale media of interieurontwerp, All Ott’s gelooft in de kracht van één ontwerpidee voor verschillende uitingsvormen. Denk je dat er binnen jouw bedrijf op dit gebied verbeterkansen zijn, dan zal deze presentatie je zeker inspireren.

Heidi is ook onze huisdesigner en ontwierp belangeloos al ons artwork voor het festival! We zijn fan!

Omdenken

Tessa Dekkers, LifeCoach 

In korte tijd elk probleem in een mogelijkheid ‘omdenken’ met behulp van een kaartspel. Graag laat ik zien dat dit een snelle en leuke manier is om met iets lastigs aan de slag te gaan. Het helpt echt om iets vanuit een hoek te bekijken waar je zelf nog niet aan had gedacht. Benodigde ingrediënten: een concreet probleem, deelnemers, een spelleider en het spel.

Ik begeleid mensen met keuzestress en loopbaanvragen naar rust en werkplezier.

Insights Discovery kleurencommunicatiemodel

Dorien Leijzer-Köster, Praktijk Op Eigen Kracht

In een workshop Insights Discovery kleurencommunicatiemodel geef ik door middel van een kaartspel mensen de kans hun eigen kwaliteiten te kiezen met gekleurde kaarten. Daarna volgt een presentatie van de kleuren.

In een interactieve verwerking krijgen de deelnemers inzicht in hun eigen communicatievoorkeurstijl. Daarbij is de meerwaarde van dit model dat de kwaliteiten in positieve zin gewaardeerd worden, maar dat ook inzicht wordt verkregen wanneer bijv. stress de kwaliteiten frustreert. De terminologie hierbij is : goede dag kwaliteiten en slechte dag kwaliteiten.

Dit kleurencommunicatiemodel is een eenvoudige methodiek om verschillende communicatiestijlen te signaleren en er effectief op te reageren. In de professionele toepassing worden digitale profielen gemaakt als insteek voor teamontwikkeling.

Aantal deelnemers: 12 tot 20 personen